Budowa II linii metra
W niedzielę, 15 września, zgodnie z planem, otwarte zostały trzy stacje II linii metra na Targówku – Szwedzka, Targówek i Trocka. Minutę po 12.00 ze stacji Trocka ruszył pierwszy skład kolei podziemnej z pasażerami.
Metrem można już więc dojechać z Trockiej do Ronda Daszyńskiego. Jak wypadł pierwszy dzień funkcjonowania II linii metra z nowymi stacjami? Skorzystało z tej linii cztery razy więcej pasażerów niż zwykle w niedzielę. Było to ok. 100 tysięcy warszawiaków, podczas gdy zwykle jest to 25 tysięcy. Jak się szacuje, przez nowe stacje przewinęło się 40 tysięcy osób. Przed otwarciem bramek na nowych stacjach odbyła się konferencja prasowa z udziałem m.in. Rafała Trzaskowskiego, prezydenta stolicy, Jerzego Kwiecińskiego, ministra inwestycji i rozwoju, Andrzeja Bittla, wiceministra infrastruktury, Hanny Gronkiewicz-Waltz, byłej prezydent Warszawy i Witolda Naturskiego, zastępcy dyrektora przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce.
Niemiłym akcentem w tym, bądź co bądź świątecznym, dniu była zbita przez kogoś szyba przy wejściu do stacji Trocka. Zabezpieczono monitoring i sprawa została przekazana policji. Co bardziej wnikliwi obserwatorzy dopatrzyli się na nowych stacjach pewnych niedoróbek – zacieki przy wejściu do stacji Targówek, niczym niezabezpieczone kable i puszki na stacji Szwedzka (na szczęście wysoko, a więc poza zasięgiem pasażerów), zbyt mało stojaków na rowery przy stacji Trocka, zdarzyła się także awaria windy na tej stacji.
W poniedziałek, 16 września, ruch na stacjach Szwedzka i Targówek był niewielki, natomiast sporo pasażerów korzystało ze stacji Trocka.
(egu)