Na Bródnie rozpoczęła się budowa II linii metra. Stołeczny ratusz cały czas monitoruje sytuację po wdrożeniu nowej organizacji ruchu. Wkrótce wprowadzone zostaną pierwsze korekty. Od poniedziałku, 18 marca, uruchomiona została nowa linia 327 i ułatwione dojście do przystanków tramwajowych.
- Starannie przygotowywaliśmy się do wprowadzenia zmian związanych z budową II linii metra na Bródnie. Cały czas monitorujemy też sytuację w terenie po jej wdrożeniu i wyciągamy wnioski. Już wkrótce usprawniamy działanie komunikacji, uruchamiając dodatkową linię autobusową, a także ułatwiamy pieszym dojście do przystanków tramwajowych zlokalizowanych przy ul. Rembielińskiej – mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy, który obserwował ruch na Bródnie.
Od ponad 2 tygodni na Bródnie funkcjonuje nowa organizacja ruchu związana z budową II linii podziemnej kolei. Sytuację po jej wdrożeniu monitorują zarówno przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu, jak i Zarządu Transportu Miejskiego. Pierwsze wnioski są pozytywne, a autobusy i tramwaje jeżdżą w większości punktualnie, bez znacznych spóźnień.
Wielu pasażerów korzysta z autobusów jadących ulicą św. Wincentego. Dlatego od poniedziałku, 18 marca, na ulice wyjechały autobusy nowej linii 327. Jej trasa została tak przygotowana, aby ułatwić dojazd do ronda Żaba i przesiadek do tramwajów osobom z rejonu przystanków Malborska i św. Wincentego. Autobusy linii 327 kursują od CH Targówek, ul. Głębocką, św. Wincentego do ronda Żaba, w dni powszednie w godzinach 6.00-9.30 i 14.00-20.00, a na przystankach zatrzymymują się co 15 minut.
Od 13 marca, zmienił się charakter przystanków Gilarska i Toruńska. Autobusy tu zatrzymują się za każdym razem, a nie jak dotychczas na żądanie. Z obserwacji pracowników ZTM wynika, że przystanki te cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów i autobusy zatrzymują się na nich praktycznie przy każdym kursie.
Dodatkowym usprawnieniem jest również wprowadzenie zmian w cyklach sygnalizacji świetlnej w rejonie przystanków tramwajowych na ul. Rembielińskiej. Dzięki montażowi urządzeń „wzbudzających” sygnalizator zielony dla pieszych świecił się dłużej i jednocześnie nie utrudni to przejazdu tramwajom. Pozwoli to upłynnić ruch pieszych w tym rejonie.
Przygotowany zostanie także projekt zmian organizacji ruchu na osiedlowych uliczkach po północnej stronie ul. L. Kondratowicza – być może niektóre z nich zostaną zmienione na jednokierunkowe. Dziś wykorzystywane są jako trasy objazdowe zamkniętej ul. L. Kondratowicza, co jest uciążliwe dla ich mieszkańców.
Zmiany na Bródnie
W czasie budowy na trasy objazdowe skierowane zostały autobusy linii: 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227, 240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Na głównych ulicach (Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego, Chodeckiej, Łojewskiej, Wyszogrodzkiej i Bartniczej) wyznaczone zostały wydzielone pasy dla autobusów. Dodatkowo, odcinki ulicy św. Wincentego, między ulicą Niwa a Gilarską oraz ulicą L. Kondratowicza a wjazdem na parking urzędu dzielnicy (tylko w kierunku ulicy Matki Teresy z Kalkuty), zostały przeznaczone tylko dla ruchu pojazdów komunikacji miejskiej.
Pasażerowie z Bródna mogą szybko dojechać do Śródmieścia i na Mokotów dzięki nowej linii tramwajowej 41. Składy ruszają z pętli Żerań Wschodni i taką samą trasą jak linia 1, jadą do ronda Zgrupowania AK „Radosław”, gdzie skręcają w al. Jana Pawła II i kończą trasę na Służewcu (trasą linii 17). Linia 41 kursuje w dni powszednie godzinach 6.00-20.00.